Vegova spominska pot

Za uporabo socialnih vtičnikov kot so Like, Share in Follow gumbi omogoči zunanje piškotke

Vegova pot je poimenovana po slovitem matematiku in enemu najpomembnejših Slovencev Juriju Vegi, saj teče po krajih, kjer je preživljal otroštvo, in se konča v hribovski vasi Zagorica, kjer se je rodil leta 1754.

Smer Dolsko-Zagorica (1,5 ure hoda)

Pot se prične pri kulturnem domu v Dolskem in vodi mimo ruševin Žerjavovega gradu in cerkve Sv. Helene. Večinoma vodi po gozdu, kjer je v tišini kdaj mogoče srečati tudi katero od gozdnih živali. Večji del poti (dobra ura hoda) se vzpenja v pobočje, na katerem poleti rastejo tudi borovnice. Z vrha pobočja se razprostirajo razgledi na Ljubljansko kotlino, na Karavanke in Kamniško Savinjske Alpe. Pri odcepu proti Vrhu pri Dolskem ob stari kapelici zavijete desno proti vzhodu in se po nekaj korakih spustite do glavne ceste ki vodi v Zagorico. V domačiji, ki se nahaja na mestu nekdanje Vegove rojstne hiše v Zagorici, še danes živijo potomci znamenitega barona. V njej je urejena muzejska spominska soba s stalno razstavo, ki prikazuje življenje in delo Jurija Vege.

Smer Moravče-Zagorica (1,5 ure hoda)

Pot, po kateri se je Jurij Vega kot deček vračal domov v Zagorico od verouka in nedeljske šole v Moravčah, se prične pri cerkvi sv. Martina v središču Moravč, kjer danes stoji spomenik Jurija Vege. Po kilometru hoje proti jugu po podeželski poti prispete do cerkvice Žalostne Matere Božje na Hribcah. Na križišču nadaljujete pot naravnost, mimo razgledne točke, s katere se odpre pogled na grad Tuštanj in na Kamniško-Savinjske Alpe v ozadju. Od tem se pot vzpenja proti Spodnji Javorščici. Čez približno pol ure vzpona prispete do stare kmečke hiše pri Bovonu. Pri kužnem znamenju se spustite navzdol po makadamski poti proti Križevski vasi. Pri Cerkvi Sv. Križa se obrnete proti zahodu do Zagorice.